BELANGRIJKE INFORMATIE: Waterlogic is nu officieel onderdeel van Culligan. Hier vind je meer informatie over Culligan en ons productassortiment.
Lees meerLees minderFusie tussen Culligan International en Waterlogic Group Holdings afgerond
Het gefuseerde bedrijf levert schoon, duurzaam drinkwater aan meer dan 100 miljoen consumenten en zorgt voor een besparing van meer dan 40 miljard plastic flessen per jaar.
ROSEMONT, IL, VERENIGDE STATEN en MAIDENHEAD, VERENIGD KONINKRIJK – Culligan International (“Culligan”), het innovatieve merk van consumentgerichte en duurzame drinkwateroplossingen en -diensten, en Waterlogic Group Holdings (“Waterlogic”), een wereldwijd aanwezige ontwerper, fabrikant, distributeur en dienstverlener van dispensers voor gezuiverd drinkwater, hebben vandaag aangekondigd dat de fusie van hun bedrijven voltooid is, waardoor er een wereldleider in duurzame oplossingen en diensten voor schoon drinkwater tot stand is gebracht. Het gefuseerde bedrijf heeft zijn hoofdkantoor in Rosemont, Illinois, en opereert onder de naam Culligan.
Met meer dan 11.000 werknemers en activiteiten in 30 landen genereert Culligan een jaaromzet van zo'n $2,4 miljard dollar, en heeft het bedrijf een goede uitgangspositie om uit te breiden naar de wereldwijde drinkwatermarkt van $35 miljard dollar. Door de fusie wordt het productassortiment van het bedrijf uitgebreid en het wereldwijde bereik vergroot, inclusief een uitgebreid netwerk van dealers in meer dan 70 landen. De fusie zorgt voor schaalvergroting en meer expertise om innovatie bij de ontwikkeling van nieuwe huishoudelijke en commerciële oplossingen voor de filtratie, zuivering en behandeling van water te stimuleren, voor zowel bestaande als nieuwe markten, en zij ondersteunt distributiekanalen in Noord- en Zuid-Amerika, Europa, het Midden-Oosten, Afrika en Azië-Pacific.
“Onze twee organisaties vormen een krachtig gecombineerd team als één Culligan, met dezelfde waarden en inzet voor een duidelijk doel: het veranderen van de levens van mensen en het verbeteren van het milieu,” aldus Scott Clawson, directeur en CEO van Culligan International. “Culligan is een toonaangevende wereldwijde leverancier en dienstverlener van consumentgerichte drinkwateroplossingen, met als missie het leveren van schoon, veilig en zacht water, om de gezondheid en het welzijn van de consument te verbeteren en het verbruik van plastic voor eenmalig gebruik te verminderen. Onze oplossingen die gebruikt worden door meer dan 100 miljoen mensen over de hele wereld, zorgen voor een besparing van meer dan 40 miljard plastic flessen per jaar.”
“Onze diepe, gemeenschappelijke overtuiging dat we de mogelijkheid en verantwoordelijkheid hebben om een positieve bijdrage te leveren aan de aarde is leidend bij onze beslissingen en is verankerd in onze activiteiten,” aldus Jeremy Ben-David, oprichter en voormalig Group CEO van Waterlogic, die nu bij Culligan werkt als CEO voor Europa, Midden-Oosten en Afrika, en lid is van het Uitvoerend management van Culligan Global. “Wij nemen de Duurzame ontwikkelingsdoelen van de Verenigde Naties zeer serieus, en samen kunnen wij vanaf nu een nog positievere invloed uitoefenen in alles wat we doen.”
Het gecombineerde bedrijf is voor het grootste deel in handen van fondsen die zijn aangesloten bij BDT Capital Partners, LCC (“BDT”) en van de mede-investeerders van het bedrijf. In 2021 hebben fondsen beheerd door BDT, een dochteronderneming van BDT & Company, LLC, een zakenbank die samenwerkt met familie- en oprichtersbedrijven om hun strategische en financiële doelstellingen na te streven, Culligan overgenomen samen met een groep strategische eigenaren en investeerders van familiebedrijven binnen het wereldwijde netwerk van het bedrijf. Waterlogic werd in januari 2015 overgenomen door fondsen beheerd door Castik Capital, een Europese private equity-investeerder, die naast voormalige leden van het managementteam van Waterlogic en andere aandeelhouders een betekenisvolle minderheidseigenaarspositie heeft binnen Culligan.
De voorwaarden van de transactie zijn niet bekendgemaakt.
Over Culligan International
Opgericht in 1936 en gevestigd in Rosemont, Illinois, maakt Culligan International een daadwerkelijk verschil in de levens van mensen door schoon, veilig en lekker drinkwater te leveren aan meer dan 100 miljoen consumenten wereldwijd. Met meer dan 11.000 werknemers in 30 landen genereren we samen een jaaromzet van zo'n $2,4 miljard dollar, en hebben we een goede uitgangspositie om uit te breiden naar de wereldwijde drinkwatermarkt van $35 miljard dollar. Culligan is een van 's werelds meest gerenommeerde en vertrouwde merken op het gebied van water, een reputatie die opgebouwd is in een 85-jarige traditie van vertrouwen, innovatie, service en kwaliteit. Het hoofdmerk Culligan omvat een reeks iconische merken en innovatieve technologieën, waaronder Quench, Blupura, Zip Water, Purezza Premium Water en
Firewall® UVC-zuivering. Door de fusie met Waterlogic wordt ons productassortiment uitgebreid en ons wereldwijde bereik vergroot, onder andere door een uitgebreid netwerk van dealers in meer dan 70 landen. Hierdoor kunnen we een breed scala aan huishoudelijke, commerciële en retailoplossingen leveren aan nieuwe markten en distributiekanalen in Noord- en Zuid-Amerika, Europa, het Midden-Oosten, Afrika en Azië-Pacific. Als doelgericht bedrijf streven we naar vermindering van de milieubelasting over de hele leveringsketen, en besparen we meer dan 40 miljard plastic flessen per jaar dankzij onze duurzame oplossingen voor waterfiltering, -zuivering en -behandeling. Ga voor meer informatie naar: www.corporate.culligan.com
Contactpersonen voor de media:
Andrew Spinelli / Alice Gibb
Brunswick Group
T: +1 312 468 7431 / +44 (0) 7823 527 134 E: CulliganWaterlogic@brunswickgroup.com
Contactpersoon voor investeerdersrelaties:
Andy Kellogg
T: +1-847-430-1360 E: andy.kellogg@culligan.com